E-Proceeding

ISBN 978-967-0850-27-6

World-AR e-proceeding cover page

WORLD AR 2015 CONTENT

WAR 01 HALAL SMES YOUNG ENTREPRENEUR’S INVOLVEMENT

WAR 02 PENSIJILAN HALAL DI RANTAU ASIA MALAYSIA, BRUNEI, INDONESIA DAN THAILAND

WAR 04 INDUSTRI MAKANAN HALAL SERANTAU KAJIAN DI MALAYSIA DAN INDONESIA

WAR 06 MAQĀṢID AL-SHĀRĪʻAH DALAM PELAKSANAAN WASIAT

WAR 07 PENSIJILAN MAKANAN HALAL DI BRUNEI DARUSSALAM

WAR 08 KESALAHAN AKHLAK DAN PERKAITANNYA DENGAN FAKTOR KEMATANGAN, KEROHANIAN DAN KESEDARAN KENDIRI INDIVIDU

WAR 09 PERANAN JAWATANKUASA PUSAT ISLAM THAILAND DALAM ISU-ISU KEPENGGUNAAN HALAL DI THAILAND

WAR 10 ISU DAN CABARAN PENSIJILAN HALAL SATU KAJIAN PERBANDINGAN ANTARA MALAYSIA DAN THAILAND

WAR 11 AN ANALYSIS OF THE DEFINITION OF HALAL SHARI’AH VS STATUTES

WAR 13 UNDANG-UNDANG HALAL MALAYSIA ISU DAN CABARAN

WAR 14 SUCCESSFULNESS OF 5S PRACTICES AND QUALITY, PRODUCTIVITY AND INNOVATIVE TEAM ACHIEVEMENT OF TQFTM IN ZAKAT INSTITUTION

WAR 15 THE IMPACT OF USING CONSTRUCTIVE LEARNING ON NINTH GRADE STUDENTS’ ACHIEVEMENT AND CREATIVE THINKING DEVELOPMENT IN ENGLISH LANGUAGE AT AL – KARAK GOVERNORATE

WAR 16 SEJAUHMANA PERMASALAHAN AKHLAK DALAM KELOMPOK MASYARAKAT ISLAM MALAYSIA MAMPU DITANGANI

WAR 17 ETHICAL SPECTRUM ISLAMIC VALUES IN ACCOUNTING EDUCATION

WAR 21 INSTRUMENTALISM BARAH DALAM INSTITUSI PENGAJIAN

WAR 24 MODEL PENERIMAAN TEKNOLOGI DALAM PENILAIAN KEBERKESANAN PROSEDUR PERMOHONAN ZAKAT PENDIDIKAN SECARA ELEKTRONIK (E-DERMASISWA)

WAR 25 AGIHAN ZAKAT PENDIDIKAN TINJAUAN DI PAHANG

WAR 26 THE CHALLENGES OF ISLAMIC TRADE FINANCE IN PROMOTING SMES FOR HALAL INDUSTRY IN MALAYSIA

WAR 34 KONSEP PERNIAGAAN “HEAT & EAT” DI INSTITUSI PENGAJIAN TINGGI – ANTARA REALITI ATAU IMAGINASI

WAR 36 HALAL VAKSIN DI MALAYSIA, MENANGANI KUMPULAN ANTI VAKSIN SATU CABARAN MASAKINI

WAR 37 PENYUSUAN SUSU IBU MENURUT PERSPEKTIF ISLAM

WAR 38 HALAL STEM CELL RESEARCH AND THERAPY THE MALAYSIAN PERSPECTIVE

WAR 39 ETHICS AND ACCOUNTING EDUCATION FEW RELEVANT ISSUES

WAR 41 DIFERENSIASI GELATIN ASAL HEWAN PADA PRODUK PERMEN JELLY KOMERSIL MENGGUNAKAN FTIR DAN KALIBRASI MULTIVARIAT

WAR 45 HALAL PRODUK DAN TEORI TINGKAH LAKU PENGGUNA ISLAM SATU ANALISA NORMATIF

WAR 46 STUDY OF CHARACTERISTIC INSTANT TIWUL BREADFRUIT (ARTOCARPUS ALTILIS) BASED ON VARIOUS OF STEAMING TIME

WAR 49 PERANAN AGENSI KERAJAAN DALAM MENGURUS INDUSTRI HALAL DI MALAYSIA ISU DAN CABARAN YANG DIHADAPI

WAR 51 EDITORIAL CHAIN HARI PERKABUNGAN NEGARA PENGALAMAN RADIO TELEVISYEN MALAYSIA (RTM)

WAR 52 PEMBANGUNAN DALAM ISLAM ANALISIS DALAM KERANGKA MAQASID AL-SYARIAH